זה לא סוד לאף אחת: פייסבוק, ההמצאה היהודית שהחליפה את בית הכנסת של פעם, כבשה את העולם. זוכרים את המקום בו היו מדברים עם החבר של החבר של האח של הבן דוד בשביל לדעת מה הסטטוס שלו והאם ניתן יהיה להציע לו בשידוך את האחות של בת הדודה של החברה של החברה של...? ובכן בית הכנסת הזה היווה תשתית למהפך חברתי ששינה את פני העולם. העולם מכור לדעת מה קורה עם החבר של החבר, אנשים מוכנים לרצוח בשביל עוד "לייק" וחברות משלמות לצוותים שלמים שינהלו את העמוד שלהם. ואני חושבת בתור עוד יהודיה חושבת "ביזנ'ס" ושואלת את עצמי:"ולנו, המאפרות מה יצא לנו מזה? מה הן האפשרויות העומדות בפנינו לקידום העסק הקטן שלנו?"
קודם כל יש הבדל בין עמוד בפייסבוק לבין להיות חבר. את העמוד יכולים לנהל כמה אנשים, חבר רשום יכול לנהל רק את עצמו. בעמוד ניתן לחסום הודעות בכלל או רק מילים מגונות, לחסום שאנשים יפרסמו את עצמם או שיתייגו את התמונות שלהם, ניתן גם להרשות למי שמעדיף עמוד דינמי. את העמוד ניתן לפרסם בפייסבוק, בעזרת פרסומת (שכמובן משלמים עליה) שמתן לב לקוביות בצד הימני? על זה אני מדברת מטרת הפרסום היא לצבור עוד לייקים, חבר לא יכול לעשות זאת, כי בנ"א בפייסבוק יכול להזמין או לאשר חברים, שיטה שונה: בעמוד מס הלייקים הם כמו כמות חברים בעמוד הרגיל. כבר סיפרתי שאנשים יכולים לרצוח בשביל עוד לייק? אחת הסיבות לכך (מעבר לצומת לב שאנשים פרטיים זקוקים לו) היא שלייק חשוב להמשך, מה שיקרה בעצם זה שכל סטטוס שנפרסם בעמוד שלנו ייראה בפני כל אותם אנשים שלחצו "לייק", ובזמנינו שכל פרסום קטן שיכול להיראות בציבור עולה כ"כ הרבה כסף, הנראות הזו עולה זהב, אולי יותר. כשלעמוד מסוים יש אלפי מעריצים כבר אין צורך בטלויזיה, עיתון או פרסום במקום אחר, האם אתן יודעות כמה חברות גדולות משקיעות לפרסום במקומות כאלא? ומה עמוד פייסבוק יכול לחסוך להם? אז הם יתנו כצ'ופר מוצר אחד או שניים לכמה לקוחות שלחצו לייק ושישמחו לספר זאת לעוד חברות שגם הן ילחצו לייק... בכל זאת עדיין הרבה יותר זול מפרסום בודד בעיתון שיזרק לפח. ובפייסבוק הפרסום יישאר שנים, אלא אם כן החברה תחליט למחוק אותו...
אני נתקלת הרבה פעמים בעמודים של מאפרות מתחילות שמזמינות אותי לעשות "לייק" לעמוד החדש שלהן. שם הן מעלות תמונות של איפורים שעשו מתוך תקוה למשוך קליינטיות.. גישה זו היא טעות מיסודה מכמה סיבות:
1. אני גם מאפרת, אז למה שאלך להתאפר אצלן?
2. אני גרה בקצה השני של הארץ ולפעמים אפילו במדינה שונה, אם כבר לקחת מאפרת, אני אקח מישהי מקרוב...
3. לרוב כשבנות מסתכלות על איפור כזה: או שהן מוחות ואומרות שהוא "על הפנים", או שהן עושות לייק ומעתיקות את האיפור (ויש גם כאלא שיעתיקו בלי לפרגן לייק מסכן...)
4. איפור זה פינוק, האישה המודרנית יכולה ללמוד הכל האינטרנט, אם היא מחליטה להתאפר אצל מאפרת היא רוצה להפנק בעצם, לרוב היא תרצה "זה בסט" אז היא תמיד תוכל למצוא תמונות טובות יותר משלך, או לחקות את זה התפקיד של העמוד שלך הוא לתת לה הרגשה שאת הכי טובה ושאצלך היא תקבל פינוק כמו שהיא לא תקבל בשום מקום אחר בעולם. תמונות של איפור לא משרתות את המטרה הזו (לפעמים כן, לרוב לא.)
לסיכום: יהיה הרבה יותר יעיל להעלות תמונה שלך עצמך שבה רואים אותך מאפרת מאשר את האיפור עצמו, בדוק ומנוסה! סרטון פרסומי עליך, על קורות החיים שלך, ובו רואים אותך קצת מאפרת, יועיל גם כן יותר. כתבות בנושא איפור ישכנעו את הלקוחות הפוטנצליות שאת יודעת על מה את מדברת, בתנאי שאת כותבת דברים נכונים חכמים ובצורה יפה.
אפליקציות יכולות לעזור גם כן, כך ניתן יהיה לבנות חנות מקוונת, ליצור משחקים, ועוד כל מיני תחרויות שימשכו יותר ויותר לייקים (איך אני שונאת כשחברות גדולות שיודעות לעשות זה יפה, עושות לי את זה...)
שימושים נוספים לפייסבוק: ניתן לעשות לייק לחברות או מאפרים מובילים ואז לצפות בכל סטטוס שלהם וכך ניתן להיות ב"ענינים" ,לדעת מה האופנה מה חדש מה הולך? אני שונאת להעתיק אבל אני בהחלט מקבלת לא פעם השראה.
ניתן להשתתף בכל מיני קבוצות מקצועיות, לבקש תמיכה, עצות ולפעמים גם לתת. למכור ציוד משומש או גם לקנות בחזרה,
וכן: היו מצבים שבהם נסגרו חוזים, אחרי "פגישה" בפייסבוק...
לפייסבוק יש עוצמה אדירה תגובה טובה שלכם יכולה לגרום לעוד עשרות לייקים, תגובה לא מנומסת או מחיקת תגובה בעמוד שלכן יכולה לגרום להפסד של מאות קליינטים, והיו דברים מעולם.
לסיכומו של עניין: פייסבוק הוא מחלה, מחלה מדבקת ממכרת ומסוכנת, אבל כשיודעים להשתמש בה לצורכי עבודה היא יכולה להפוך לכלי שממנף את העסק שלך, לא סתם חברות משקיעות מליונים בעמודים שלהם. מי שלא עושה זאת פשוט לא בפנים.
ולכל המכורות ידיעה מרגשת (או שלא?): הקיץ איב סן לורן משיקה פלטה במהדורה מוגבלת בכמות מצומצמת של 1650 יחידות הפלטה מוקדשת לכל ה"אוהדים" ומגיעה בצבעים של פייסבוק, איב סן לורן יוצרים מהפך בעולם הוירטואלי ומוצאים דרך להכנס אליו ולפרסם אותו בדרך אחרת, רעיון מקורי לצבירה של עוד כמה לייקים, עוד ג'ימיק או רעיון עסקי גאוני?
אהבתן את הרשומה? אתן מוזמנות להשאיר הערה אחת או שתיים או שלוש, אם יש לכם זמן אתן יכולות להירשם כמנוי לבלוג בצד בסרגל השחור, ואם נשאר לכן עוד שניה אז אתן מוזמנות לפרגן בלייק בעמוד הפייסבוק שלי.
תגובות
הוסף רשומת תגובה