שלום לכולן! נדמה לי שבכל פוסט חדש אני אתלהב שהאביב בפתח, וגם החג. ובחג האביב לא רק הגינות שלנו מתחדשות בגוונים, פרחים ויחרות משכרים, אלא גם הקולקציות שעל המדפים בחנויות ואצלינו. אם כבר מדברים על התחדשויות זהו נושאו של הפוסט: מותג חדש שנוחת ארצה ושמו : KARL LAGERFELD. כמה ציוני דרך בחייו של לגרפילד:
1933
קרל נולד בגרמניה (תאריך זה נתון למחלוקת קרל אף פעם לא גילה את תאריך הלידה שלו וטען שהוא בעצמו לא מכיר אותו, יחד עם זה הוא חוגג את יום הולדתו לפי תאריך זה)
1952
קרל עובר עם משפחתו לגור בבירת האופנה-פריז
1954
המעצב הצעיר זוכה בפרס ראשון בתחרות שאיב סן לורן בשיתוף עם וולמרק עושים. אחד מהשופטים בתחרות פייר בלמן מחליט להעסיק אותו ובכך מתחילה הקרירה של קרל.
1959
קרל הופך להיות ארט דיירקטור אצל ג'ן פטו הוא מעצב בגדים לתצוגות אופנה בפריז ומילנו
1963
במשך 20 שנה קרל מחדש את קו ה PRET A PORTER של חברת קלואה ומעצב למותג גם אקססוריז תואמים.
1965
בשנה זו קרל מצטרף למותג האופנה פנדי ברומא, הוא זה שמעצב בין השאר את הלוגו שלה.
1983
כעשור אחרי מות קוקו שאנל (1971) עומד המותג במשבר ולפני סגירה, קרל מועסק בתור ארט דירקטור ומצליח להפיח חיים חדשים למותג.
2004
קרל מעצב ליין בגדים עבור H&M, הקולקציה נמכרת תוך דקות ספורות (!) אנשים בחנויות קורעים את הבגדים ולו בכדי לזכות בפיסת בד עליה כתוב "לגרפילד". לגרפילד עצמו יאמר על הארוע שהוא מצער "זה בלתי נסבל שH&M איכזבו כ"כ הרבה אנשים, אני מוצא סנוביזים באנתי-סנוביזים" אין מה לעשות כנראה שקרל סימן וימשיך לסמן סנוביזים מה שלא יהיה.
2007
קרל מוכר את כל המןתגים שלו (ויש הרבה, החל מקולקצויות אקססוריז בוטיק במרכז פריזובמנקו) לטומי הילפילגר בסכום כולל של של 30 מיליו דולר
2012
קרל מעצב ליין משלו של ביגוד PRET A PORTER בשמו הפרטי KARL. הליין נמכר עד היום באתר NET A PORTER הוא מוכרז למעצב המשפיע ביותר ב25 שנים האחרונות.
11.03.2014
קרל מוציא ליין חדש משלו לבישום כאשר בתחילה נמכרים שני בשמים אחד לאישה, השני לגבר, והבשורה המשמחת היא שהם כבר נחתו למדפים הישראלים שלנו והפעם-לא כ"כ באיחור!
כמה מילים על הבשמים:
הלוגו שתוכלו למצוא על אריזת הבישום הוא הלוגו החדש של המותג וגם של האתר החדש של קרל, זוהי תמותנתו, מונח מדויק כדי לתאר את התופעה? סנוביזים? אתם תחליטו...
כך או כך גם צבעי הלוגו הם השחור-לבן האגדיים של שאנל תחת עיצובו של קארל. ולא רק האתר והבושם זוכים ללוגו השחור-לבן, הפרסום לבושם גם הוא זוכה ללוגו משלו תחת השם:"טביעת האצבע של המעצב של שאנל":
הלוגו השני בכל זאת זוכה לכמה גווני אפור. ואחרון חביב: סרטון הפרסום של הבושם (בצבע הפעם, אנחנו בכל זאת במאה ה21), נתון להערכתכם:
תודו באמת עם השם הזה והפרסום שמגיע איתו, מי כבר מתעניין בריח או בתווים? היום יצא לי לנסות את הבשמים ואני חייבת לומר שהריח שלהם ממש טוב, אבל על טעם וריח אין מה להתווכח. אז המלצה שלי: תקפצו לחנות הקרובה לביתכם ותשאירו לי כאן בהערות את ההתרשמות שלכם האישית מהבושם. להתראות בהערות! זה בדיוק כאן למטה
תגובות
הוסף רשומת תגובה